Czym właściwie jest pozycjonowanie oraz SEO, a także jaki to ma wpływ na Twój biznes?
Niemalże każda osoba w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Pojawienie się w pierwszej dziesiątce wyników to dostęp do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów, oczywiście każda nisza jest inna, a konkurencja również nie śpi.
Nieważne czym zajmuje się Twój biznes, pojawienie się na pierwszej stronie wyników jest zawsze korzystne. Pozycjonowanie stron pod wybrane słowa kluczowe, to najprostsza, a zarazem najdłuższa droga na pierwsze pozycje w Google.
Pozycjonowanie stron składa się z dwóch składników, On-Page oraz Off-Page.
On-Page sprowadza się do optymalizacji SEO, które realizujemy bezpośrednio na własnej stronie. Będzie to między innymi optymalizacja kodu, precyzyjne dopasowanie nagłówków i opisów meta pod względem wyrażeń kluczowych. Ponadto, dochodzi również optymalizacja obrazków i szybkości wczytywania strony. A najistotniejszym elementem w pozycjonowaniu On-Page stanowi treść, która musi być wyjątkowa i przede wszystkim pomocna dla klientów wyszukiwarek internetowych.
Off-Page natomiast, to pozycjonowanie strony, które polega na projektowaniu profilu linkowego. Aby nasza strona została doceniona przez wyszukiwarki, musi zostać pierw zauważona przez różne strony, z którymi koegzystuje. To jest właśnie tworzenie profilu linkowego, poprzez pozyskiwanie linków spośród innych stron WWW wskazujących na nasza stronę. To znak dla Google, iż nasza strona posiada znakomita wartość oraz powinna być umieszczona wyżej w rezultatach wyszukiwań. Nie możemy zapomnieć, że konkurencja nie odpoczywa, dlatego trzeba stale śledzić działania konkurencji, aby być krok przed nimi.
Bardzo istotne jest, aby nie manipulować profilem linkowym przez marnej wartości linki ze stron, które nie są nawet tematycznie powiązane z swoją domeną. Jest to najkrótsza droga na skróty, która regularnie kończy się degradacją od Google za oszukane nabijanie jak największej ilości sztucznych odsyłaczy zwrotnych. Jest to używane nad wymiar powszechnie i w większości przypadków ogromnie sabotuje, niż wspiera w pozycjonowaniu stron.
Czemu pozycjonowanie strony WWW jest rzeczywiście tak potrzebne?
Bowiem każdy interes dąży do jak najszybszej/najwyższej opłacalności. Jeżeli zdecydowanym źródłem naszych przychodów jest strona internetowa czy biznes elektroniczny i sprzedawane w nim materiały, to pozycjonowanie jest oczywiście dla Ciebie. Pozycjonowanie ma za zadanie pojawienie się jak najwyżej w rezultatach wyszukiwań, a więc dojście do jak najwyższej masy realistycznych klientów. Nie dotrzemy do kupujących będąc na 40, 30 czy choćby 20 pozycji. W większości przykładów liczy się pierwsza strona z rezultatami, inaczej TOP10.
Pojawienie się w podstawowej 10-tce, to w zależności od konkurencji i trudności wyrażeń kluczowych, nie lada wynik. Jednakże należy mieć na uwadze jak duży potencjał skrywa się na głównej stronie Google. Kreowanie świadomości Twojej firmy jest o wiele lepsze, kiedy klienci wiedzą o Twoim istnieniu. Skuteczne pozycjonowanie dostarcza systematyczny wzrost zainteresowania Twoim businessem, co prowadzi do podniesienia sprzedaży towarów i usług. W rezultacie doprowadzając do sprawnego wzrostu i podniesienia przychodów.
Jak wypozycjonować swoją stronę?
Po pierwsze należy wykonać audyt SEO. Pomoże to sprawdzić kondycje waszej strony pod względem optymalizacji SEO (Search Engine Optimisation). Jednocześnie pomoże wskazać najbardziej pożądane słowa kluczowe, pod które będą prowadzone zabiegi pozycjonowania. Ujawni się również konkurencja oraz trudność słów kluczowych.
Kolejnym krokiem będzie przyśpieszenie działania strony, "odtłuszczenie" jej ze zbędnych dodatków, które mogą jedynie spowalniać stronę. Szybkość strony/hostingu, to jeden z najważniejszych fundamentów sukcesywnej strony internetowej. Wolna strona będzie odpychać od siebie użytkowników, dlatego musi ona być jak najszybsza.
Następnie będziemy przyciągać klientów oferując im najcenniejszą treść, która będzie dostępna tylko u nas. Będzie to sygnał dla Google, że posiadamy coś, czego próżno szukać u konkurencji. W zależności od branży, chodzi o najwyższej jakości copywriting, tworzenie contentu, który przyciąga klientów. Żadnego spamerskiego badziewia z mieszarki tekstów. Tekst musi być unikatowy, inaczej Google może nałożyć karę za duplicate content.
Jeżeli prowadzisz biznes oparty o sklep internetowy, stronę internetową koniecznie się z nami skontaktuj, pomożemy w zdobyciu wysokich pozycji w Google.
74 831 13 36
501 403 010
mw@icomp.pl